بهار کارون

سال نو مبارک.به به دیده بوسی.چه سالی بشه این سال 91.باور کن!

سال جدید رو خیلی خوب شروع کردم

یه مسافرت توپ به خوزستان.اهواز -آبادان-شوش-شوشتر-دزفول

که عالییییییییییی بود.تو راه که بودم و وقتی اهواز بودیم همش کلی جمله های قصار میریخت تو سرم که بیام تو وبلاگم بنویسم در وصف جنوب.ولی اینقدر دیر اپ کردم که همش یادم رفته

فقط میدونم خیلی خوب بود مخصوصا که یه دوست خیلی خوب که تا به حال هم ندیده بودیش بهمون ثابت کرد

مردم جنوب بسیار خونگرم و مهربون و مهمون نوازن!

پشت ماشین رو مسطح کردیم که مثلا اریا اونجا باشه.همه اطرافشم با بالش عایقبندی کردیم ولی بجزمواقعی که خواب بود اگه شما 5 دقیقه روی صندلی عقب ماشین ما نشستین اریا هم نشست!تا خود اهواز با من کشتی گرفت.وقتی رسیدیم انگار که انرژی 12 ساعت تو بدنش ذخیره شده بود تا میذاشتیمش رو زمین مثل یه عروسک کوکی شروع میکرد به دویدن یعنی تا نوک پاهاش زمین رو لمس میکرد 2 ثانیه بعدش 30 متر جلوتر بود!

شب رسیدیم اهواز یه اطاق تو هتل فجر اهواز گرفتیم و موندیم.از فرداش رفتیم هتل اکسین!اریا کادر هتل رو کچل کرد به معنای واقعی یه دقیقه هیچ جا واینمیستاد.همش در حال دویدن بود.

به همسری میگفتم این اریا پسر من نیست این یکی دیگه اس.رفتیم لب کارون همه پلها رو دیدیم!یه خیابون دیدیم پر از فلافلی و سمبوسه فروشی خیلی باحال بود!رفتیم ابادان خیلی خوب بود ولی شهرش غمناک بود.من دلم میخواست ابادان رو شاد و مدرن و زیباتر از اهواز ببینم اما نبود!

با تعریفایی که از قدیمش میشنیدم خیلی فاصله داشت. از همه اون حسرتای که بیان میشد خیلی دور بود.انگار یه گرد چندین ساله روی شهر بود که واقعا حقش نبود.

به نظرم ابادان شایسته بهترینها بود از هر نظر!

و اما شوشتر بسیار زیبا بود قدمت باشکوهی داشت بناهای زیبای دوره هخامنشی و ساسانی.رستوران موزه مستوفی با بنای زیبا و غذاهای فوق العاده با طعم به یاد موندنی!سازه های آبی شوشتر!یعنی این تمدن و پیشرفت چرا به اینجا رسید واقعا نمیدونم؟!

همه این زیباییهارو به علاوه دل گرم بودن به دوستی کنید که هر دقیقه راهنمای حضوری و تلفنیتون بوده و دو شب مهمون خودش و خانواده نازنینش بوده باشین!آریا هم یه دوست خوشگل و ناز و خانوم اهوازی پیدا کرد به اسم آرام عزیز که کلی خوب با هم کنار میومدن و کلی باهم بازی کردن!

آخ آخ اینا رو نگفتم:دوغ دزفول معرکه اس.قرمه سبزی اهوازی طعم خاص و متفاوتی داره!سمبوسه تند اهوازی عالیههههههههه.یه نکته هم کشف کردم اونم اینکه خیلی کیف داره از داغی خیابونای اهواز بیای تو هتل اکسین خنک و یه باواریای تگری از میبی بار اتاقت برداری و بخوری!باور کن!

تازه ما قراره سال دیگه هم بریم اهواز بعد با دوستمون اینا بریم بوشهر!بعلههههههههههههههقلبچشمک

ایران قبله عالم

سلام و تبریک بهار! عجب سفری و در چه فصلی. عالیه این سفر. منتظر بقیه ش میمونیم

ساراگلی

خوب اول خدا رو شکر که بالاخره یه نوشته ای ازت خوندیم بعد از 1 ماه و اندی !!! دوم خوشحالم که سالت رو با خوبی و خوشی شروع کردی و امیدوارم تا آخرش برات پر از روزهای خوب و خبرهای خوب تر باشه [لبخند] سوم شرمنده میکنی[قلب][قلب] چهارم منتظر ادامه اش هستیم[نیشخند]